La masia de Can Bassa (Palou) de Granollers

Can Bassa – Principis del segle XX

La masia de Can Bassa, esta a prop de la Ctra. el Masnou – Granollers, km 15,5, a 0,5 km, a Palou, a les afores de Granollers  a la zona sud, concretament en el carrer camí de can Bassa.

A prop de l’antic camí reial o camí de Vic , delimita entra la zona industrial i els camps.

Can Bassa és una masia de Granollers, va ser construïda en el segle XVI.

Des del carrer es fa molt difícil veure la masia, uns arbres impedeixen la seva visió.

Can Bassa – Principis del segle XX

Dona nom al barri de can Bassa, que esta compost de grans edificis i com diem, d’indústries importants en la Comarca.

Es un edifici aïllat, està orientat a ponent, té una planta baixa, pis i golfa que està adossat a una torre de planta quadrada amb baixos i tres plantes. La coberta és a una vessant i la façana de pedra sense arrebossar. Té portal adovellat, amb arc de mig punt, i un escut, amb pals, a la clau. Hi ha tres finestres conopials lobulades al primer pis.

Fotografia de l’Ajuntament de Granollers

Can Bassa és protegida com a Bé Cultural d’Interès Local.

 

 

Text i Fotografies : Ramon Solé

Fotografia de la masia i antigues : Arxiu de l’Ajuntament de Granollers

2 pensaments sobre “La masia de Can Bassa (Palou) de Granollers

  1. Retroenllaç: ESTUDI DE LA MASIA CATALANA. CAN BASSA AL TERME DE PALOU-GRANOLLERS, I NO AL DE PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS. EL VALLÈS ORIENTAL. – Diari de Castellar del Vallès

    • Em permeto indicar-vos la meva opinió, per mi son la mateixa imatge. Jo vaig treure tal com comento en el article, fotografies antigues de l’arxiu municipal de Granollers, on es veu tota la Masia.
      Em va ser totalment impossible poder accedir o entrar a la finca, perquè can Bassa de El Palou de Granollers esta tancada per un mur i vegetació i no vaig poder fer aixi una imatge complerta de la masia. He mirat i remirat els dibuixos de l’èrpòca i per mi son identics. En tots cas, si vosaltres saveu alguna cosa mes m ho feu saber, per mirar de fer canvis o no a l’Article.
      Gràcies per haber accedit al articla del meu Bloc.
      Salutacions

      Ramon Solé

      M'agrada

Deixa un comentari