Casa Gran de Sallent (Bages)

Aquesta setmana dedicada a Sallent

La Casa Gran està en la Plaça de la Pau de Sallent.

La Casa Gran no s’ha pogut confirmar el possible origen d’aquest edifici.

Albert Benet i Clarà -1982 / Generalitat de Catalunya

La hipòtesi més versemblant és que fos construït com a palau de residència dels senyors de la vila, els bisbes de Vic, que per alguna circumstància no complí aquesta funció, adaptant-se com a habitatge i comerç fins que fou adquirida per la Caixa de Pensions per ubicar-hi les seves oficines.

Es restaurà totalment la façana i l’interior intentant retornar-lo al seu estat més o menys original adaptat als nous usos. La restauració fou inaugurada l’abril del 1928.

L’edifici consta de planta baixa i dos pisos. La façana, refeta totalment, és de pedra picada. La planta baixa té cinc portals i una finestra. El portal central serveix d’accés als pisos superiors, els dos dels costats de l’anterior serveixen de porta d’accés a una farmàcia i a una caixa d’estalvis. Els portals extrems han estat convertits en finestrals.

El primer pis està senyalat per quatre finestres coronelles de caràcter gòtic. El segon pis en té dues i una galeria amb sis arcades amb arcs carpanells. Tots els pisos estan coberts amb embigat. L’escala està il·luminada per la claraboia d’un cimbori que sobresurt de la teulada.

La Casa Gran és un edifici a la vila de Sallent i catalogat a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Recull de dades : Viquipèdia

Adaptació al Text: Ramon Solé

Fotografies: Mª Àngels Garcia Carpintero

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s